12 juli 2014

Göteborg


De senaste fem dagarna har tillbringats i Göteborg. En stad som det var rätt många år sen jag besökte, men som jag hoppas återkomma till snart igen. Som sig bör var vi naturligtvis på Liseberg, det var väl egentligen huvudmålet för resan. Och för att få ut riktigt mycket av allt löste vi tvådagarsbiljett och tillbringade nästan 24 timmar inne på nöjesparken totalt!
Och ja, jag åkte Helix, två gånger...

Så mycket loppisbesök blev det ju inte, men jag sprang på en jättemysig liten affär i en källarlokal "nånstans på väg mellan Haga och Avenyn". De hade jättemycket fint, inte billigt, men det var heller inte skrämselhickapriser. Och inte gick jag tomhänt därifrån, för längst in i lokalen står det ett dussin(!) vitvinsglas i serien Ultima Thule. Den vackraste av alla Iittalas glasserier. Jag samlar, men vitvinsglasen hade jag inte lyckats hitta ett enda, förrän nu. Så visst var det väl så, att det där dussinet stod och väntade på mig.
De var prismärkta med 60 kr/st. Men jag prutade, och fick köpa hela dussinet för 550 kronor. Ett pris jag var mycket nöjd med. Ibland ska man ha tur!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar