4 juli 2014

Älmhult tur o retur

Idag släpptes Ikeas Årgång-kollektion. Jag hade sedan länge spanat in Arjeploglampan, såg direkt att den skulle passa utmärkt över köksbordet. Hade planer på att för säkerhets skull hänga på låset på Ikea i Linköping på fredagsmorgonen. Fick sedan se att man bara kollektionen skulle säljas på vissa utvalda varuhus i Sverige. Var Linköping ett av dessa? Icke.
Då föreslog min man en roadtripp till Älmhult och jag var inte sena att haka på. Nu ligger ju Älmhult inte direkt i närheten, restiden är tre timmar. Och eftersom jag absolut skulle vara där när de öppnade blev det en tidig start på dagen. Men min man körde, medans jag sov gott bredvid!
Jag hade ju också läst på Facebook att man tjuvstartat försäljningen kvällen innan och att vissa varor redan var slut på en del av varuhusen. Så lite orolig var jag allt att lampan inte skulle finnas när vi väl kom fram.
Men det gjorde den. Nu är en styck inhandlad och ligger än så länge i sin kartong i väntan på uppsättning.
Bild kommer...
Men jag gjorde ju ytterligare ett kanonköp. I ett angränsande fyndvaruhus stod ett par Lövbacken bord märkta med halva priset. Att det sedan dessutom var halva reapriset innebar att jag betalade 124 kronor för bordet, visserligen ett visningsex, men helt felfritt. Nu vet jag bara inte riktigt var jag ska ställa det, men det löser sig nog med tiden, det känns inte som något stort problem.



Intill IKEAvaruhuset  fanns även en Iittaloutlet och därifrån följde en Marimekkoskål för 49:- och en Kastehelmiskål för 99:- med hem. Men där inne hade jag kunnat handla betydligt mycket mer...


Innan färden bar av hemåt igen hann vi med ett besök på IKEAmuséet.
Det vill jag varmt rekommendera om ni har vägarna förbi.
Besöket väckte habegär, och min man sa att jag dreglade
när vi gick runt därinne. Jag tog rätt så många bilder på
de olika miljöerna, och de tänkte jag bjuda på i ett annat inlägg.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig shoppingdag! Men undra varför lampan bär namnet Arjeplog? ;)
    Hursomhelst, den är jättesnygg och även jag köper möbler som det inte finns plats för egentligen,,, *ler*

    SvaraRadera