19 januari 2014

Tur till Linköping


Eftersom snön äntligen har kommit drog större delen av familjen till slalombacken idag. Slalom- och snowboardåkning är ett intresse som jag inte delar med övriga. Jag har provat, men det räckte för mig...
Men det gör inget, jag drog på en liten loppistur till Linköping istället. Det var länge sedan nu, hade faktiskt en släng av abstinens...


En Upsala-Ekebyvas för 30 kronor låter man inte stå kvar på loppisbordet. Speciellt inte när den är så här söt, och det är Mari Simmulson som är formgivaren. Kom mig inte ens för att pruta.


Ibland hittar man fynd där bara emballaget i sig är värt priset som står på. I det här fallet tjugo kronor. Texten på kartongen lovar ett innehåll i form av en "Kitchen-Robot".  Klingar fint i mina öron, en köksrobot skulle passa mig utmärkt, har jag önskat mig länge. 


Ja, så här ser den ut i all sin enkelhet (visst är färgen underbar). Och med tydliga instruktioner på kartongen blir allt glasklart hur de olika delarna ska användas. Kanske inte så mycket robot, verkar som man måste var med på ett hörn och styra manicken...
Men den vinner helt klart i snygghet, och jag ska testa den, var så säkra!


Toksöta porslinsdjur med vippande ögonfransar har jag egentligen alldeles för många. Men de går ju bara inte att motstå, och de här två lär inte bli de sista som följer med hem...



Bling-bling till påskriset. En hel påse.Kommer att bli så fint så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar