15 december 2013

Retrobloggarnas julkalender-Lucka 15


Idag är det tredje advent, och turen har kommit till mig att öppna en lucka i vår adventskalender. Igår var det "Jag en loppista" som, trots storm och problem med uppkopplingen lyckades få fram ett inlägg med jättehärliga bilder.
Och jag tänkte bjuda er på en tomtechock! Ingen har väl undgått den enorma mängd tomtar och julpynt som bärs hem av mig från loppisar. Men de ska vara gamla och så ska de helst se snälla ut.
Idag har jag valt ut en liten del av alla, de absoluta favoriterna. De flesta är starkt förknippade med min barndom eftersom flera av dem kommer från min mormor eller hemifrån från mamma och pappa.
Så, titta och njut (eller förfasas...)
Imorron lämnas stafettpinnen över till 50-talskeramik och Porslin och nostalgi












6 kommentarer:

  1. Älskade tomtar och annat otyg! Jättesöta! Men du ... 1 vecka fel eller hur?? 3:e Advent idag, mig veteligen....

    SvaraRadera
  2. Tack för påpekandet, det är det jag säger, tiden går för fort! Felet är åtgärdat.

    SvaraRadera
  3. ah, helt i min smak! bär ju också hem äldre julpynt från loppisar så fort jag får chansen! så mycket fint du hittat.

    SvaraRadera
  4. Fantastiska tomtar! Har flera av dem hemma :)

    SvaraRadera
  5. Som vanligt har du mycket fint att visa upp!
    Jag är mest imponerad av din orkester och minitomtarna,,,
    Mina kottisar som visar upp snarlika ansikten är inte allt utrustade med detaljer.

    Vi har mycket gemensamt under julen - God Jul på dig, Ann-Charlotte :)

    SvaraRadera