6 november 2013

Att hitta fyra gardiner på en gång


Det är inte ofta man hittar fyra likadana, gamla gardiner som passar perfekt i det jättestora fönstret i gillestugan. Men det hände mig idag, när de sedan var alldeles perfekta i längd också var det bara att hänga upp dem. Nu fattas bara en ca 6 m lång kornisch också för att jag ska vara riktigt nöjd!



Det blir inte mycket loppisbesök just nu, annat tar min tid, men samtidigt som gardinerna hittade jag denna sockerskål och gräddkanna. Blir perfekt till jul.


Det är så härligt med tyska vaser, inte nog med att de finns i alla storlekar och modeller som man kan komma på. Varje modell finns också ofta i ett gäng olika färger. De här fyra vaserna har samma mönster, men olika färg på glasyren. Alla snygga på sitt sätt, och nu gäller det att försöka hitta fler...

2 kommentarer:

  1. Jag gillade gardinerna! Randi från Gullaskruf om jag inte tar helt fel, din gräddkanna och sockerskål. vaserna var också snygga!

    SvaraRadera
  2. grattis till fyra gardinlängder på en och samma gång - det händer nog bara en gång! min gång har hänt, hittade ju också fyra längder en gång. men som sagt, det händer nog bara en gång per liv! hehe.

    SvaraRadera