31 juli 2013

Söderköping


Sista semesterveckan, och igår trotsade vi regnet för en tripp till Söderköping och deras välkända glassrestaurang Smultronstället. Det var flera som tänkt som oss, så trots det regniga vädret så ringlade sig kön rätt så lång utanför. Men de har rätt så många sittplatser och personalen är snabb och effektiv, så vi behövde inte köa så jättelänge innan vi fick komma in.
Vid besök i en ny stad förhandskollar jag alltid förekomsten av ev secondhand o loppisar. I Söderköping hittade vi Återvinningen och Bra &Begagnat.


 Återvinningen var ett rätt så OK ställe, men med mycket märklig prissättning. Vissa saker som brukar gå för en tia på loppis var skitdyra, medans andra var jättelågt prissatta.
Jag hittade iallafall ett gäng ljuslyktor och ett vinglas i Ultima Thuleserien.
Från Bra & Begagnat gick jag tomhänt, fanns ingenting som jag ens funderade på att köpa.

2 kommentarer:

  1. Det börjar bli dags att ställa aaalla lyktor tillsammans och visa upp din, gissningsvis enorma, samling! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är sjukt stor. På gränsen till vansinnig. O ändå kan jag inte sluta köpa! Förr höll jag mig till modeller jag inte redan hade, men nu har jag helt tappat kontrollen. Vet inte vilka jag har längre så jag köper allt!

      Radera