15 juli 2013

Kornischen på plats



En vecka i Köpenhamn går fort. Och det är ju så att även fast det är härligt och lite lyxigt att vara på semester så är det också väldigt skönt att komma hem. Och jag har ju fortfarande tre härliga veckor av ledighet framför mig.
Jag har varit jättesugen på att få upp kornisherna som jag fyndade i förra helgen. Så med en gång idag satte jag igång. Nu var det lite trixigare än vad jag tänkt mig. Två kornischer skulle bli en lång, och de är både tunga och otympliga. Lägg sedan till att inte mitt tålamod var det bästa, tyckte att det tog alldeles för lång tid att få iordning på allting. Men med hjälp av min starke man och diverse verktyg så sitter den nu på plats. Och får jag säga det själv så blev det riktigt, riktigt snyggt!


Veckan i Köpenhamn innehöll naturligtvis ett par loppisbesök. Men jag handlade ingenting! Lite konstigt och märkligt att komma tomhänt hem, men hittade jag nånting av intresse, så var det alldeles för dyrt. Och jag är inte så jättebra att pruta på danska, inte än!
Däremot har jag lite bilder att visa från en helt fantastisk loppis jag var på. De kommer i veckan när jag kollat igenom minneskortet.

2 kommentarer:

  1. Visst blev det snyggt! Jättesnyggt! Jag har fått några som ligger och väntar på ett annat boende., tänker inte såga i dem eftersom vi letar hus. De är snarlika dina. Man får hålla koll på loppisar efter de små fästena så länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du kulorna som ska löpa i skenorna? Jag har fuskat och köpt nya på Bauhaus. Visserligen så är kulorna i plast, men det syns ju inte bakom kornischen.

      Radera