16 juli 2013

Jorden för 50 år sedan


Efter ett besök på Titanicutställningen i Norrköping idag stannade vi till vid Nostalgiladan på hemvägen. Åker ni någon gång E4an mellan Linköping och Norrköping tycker jag absolut att ni ska stanna till där. Hon har mycket fina grejor, mest 50- och 60-tal. Priserna är ganska höga, men prutbara! Idag hade jag med mig hem denna snygga, gamla jordglob med fungerande belysning. Titta på teakfoten, visst är den vacker?!
Nu ska jag inte behålla den själv, den ska få flytta hem till min dotter Sandra. Hon har länge pratat om att hon vill ha en gammal jordglob med belysning så den här kommer nog att falla henne i smaken. 


Köpte jag något till mig själv då? Ja, en liten nätt fönsterlampa med teakfot fick följa med hem. Såg direkt att den skulle passa bra i hallfönstret.

1 kommentar:

  1. Jag hajar alltid till när jag ser en snygg glob! WOW. Du vet, jag har ju samlat på mig några och så sparbössor. Då tänkte jag inte heller på dessa vepor med Sverige på,,,
    Hoppas din dotter gillar dämpande skenet och kan drömma sig bort till främmande länder,,, :)

    SvaraRadera