3 mars 2013

Söndagstur till Cupolen

 


En loppistur till Cupolen i Linköping idag resulterade inte i speciellt mycket fynd. Jag tyckte att utbudet mest bestod av skitiga barnkläder och halvtrasiga leksaker. Och det är inte riktigt vad jag tittar efter, inte nu längre. Denna näpna katt (?) med rosetten käckt på svaj kunde jag iallafall inte låta bli att köpa.



När jag också hittade en hel familj på med liknande söta uppsyn på samma loppisbord fick de så klart också följa med ner i kassen.



En sockerskål och gräddkanna i IKEA-servisen midsommar som jag samlar på var förstås ett uppskattat fynd.



Damen som sålde den här UpsalaEkebyvasen sa att serien gjorts åt Epa. Hon hade låtit prislappen vara kvar i botten vilket bara höjer värdet i mina ögon.

Men jag köpte den mest för att jag redan har en "storasyster" i serien. Är det någon som vet namnet på dem? Numren i botten är helt omöjliga att se, men jag är rätt så säker på att det är Mari Simmulson som står för formgivningen, så mycket har jag kunnat tyda.

1 kommentar:

  1. Jag var också där. Håller med om utbudet men lyckades också hitta några småsaker.

    SvaraRadera