7 mars 2013

Fynd från veckan




Ett av fynden i veckan blev den här Tore Borghunden. Nog en av de lite ovanligare för jag har aldrig sett just den här förut. Hemma hos mig kom den iallafall i gott sällskap...
 


Nu när påsken står för dörren är det riktig lycka att hitta en hel påse med gamla plastägg och gula piprensarhängen!


  
Denna tuppfamilj i plast från 70-talet har jag redan en uppsättning av, fick dem av min farmor minns jag. Och det är ju så att när man springer på prylar med så hög nostalgifaktor som dessa går det inte att låta bli att köpa ändå, kanske någon annan vill ha dessa?


Ett gäng påskliljeljusstakar i den där lite "feta" plasten, har fått ihop ganska många av dessa nu.


Jag vet inte vad det är som är så fascinerande gamla med kok- och bakböcker, men jag köper så fort jag kommer åt. De två översta är från mitten av 50-talet med helt underbara bilder i. "Mat i färg" är från 70-talet, Jag har läst igenom den och flertalet av recepten är så oaptitliga och märkliga att man tror att man läst fel (eller hoppas att man gjort det) Åt man verkligen så märklig mat på 70-talet? Jag var ju själv barn då, och jag har inget större minne av vad vi åt över huvud taget faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller något särskilt minne av vad man åt på 70-talet, kanske har man förträngt det ?:)

    SvaraRadera
  2. Jag har samma fascination för kokböckerna från förr. Jag är visserligen född på 70-talet men sent. Men mamma som var ung på den tiden brukar tycka att det är märkliga recept.

    SvaraRadera