13 januari 2013

Så här ser det ut där jag är


 Temat för veckans fototriss är "Så ser det ut där jag är".Vädergudaran över Östergötland har bestämt sig för grått och kallt väder, men det är bara att klä sig rätt och kameran och jag fick oss en stärkande promenad igår eftermiddag nere vid sjön.
Och det kan faktiskt vara ganska vackert fast det är mulet och blåser. Och grått är ju också en färg...


En ensam motionär ute på isen som trotsar den bitande vinden. Själv höll jag mig på stranden med fast mark under fötterna. Isen må vara vacker, men jag har fobier om att den ska ge vika, hur tjock den än är.


 

Kanske svårt att tänka sig nu, men här är det badplats på sommaren. Tystare och lugnare nu, nästan magiskt.

 

Ett träd som sträcker sina spretande grenar ut över sjön, delvis fastfrusna i isen.

Vill ni se fler fototrissare, gå in här.

4 kommentarer:

  1. Sista bilden var riktigt mysig.

    SvaraRadera
  2. Triss som fångar läget där du är i sin vinterskrud.

    SvaraRadera
  3. Likte det siste bildet i trissen veldig godt! Flotte blå toner i bildet!
    :)

    SvaraRadera
  4. Kan riktigt känna hur kallt det är i dina fina vinterbilder.
    Kontraster mot mina bilder i varma Singapore.
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera