5 januari 2013

Årets första loppis



Gick upp i ottan idag med siktet inställt på loppis. Efter alla helgerna känns det som riktigt länge sedan man var på en riktig fyndrunda. Efter ett par timmar kom jag hem, lite lätt besviken. Utbudet var uruselt och fyndchanserna därmed minimala. Eller är det kanske jag som håller på att bli kräsen?
Jag fick iallafall fatt på två köksalmanack som inte tidigare fanns i samlingen. Nämligen årgång 1960 och 1972. En "Stora kokboken" från 1946 fångade också mitt intresse och för 20  kronor åkte den också ner i korgen.
 


Tre stycken Hennestidningar från 60-talets början hörde också till köpen denna fyndfattiga lördag. De brukar ge rätt så underhållande läsning, modereportagen, annonserna och framför allt novellerna.



En Vinetaskål i en ovanlig orangerosa färg och en gaffel i teak fick jag också med mig hem.



Något gott med att gå upp så tidigt var den magnifika soluppgången som jag fick se, men som övriga familjen sov bort. När jag klev upp var himlen utanför alldeles rosa...



...för att lite senare, när solen började komma fram, brinna likt eld. Storslaget!


2 kommentarer:

  1. Lite fint hittade du i alla fall, tidningarna skulle jag ha köpt direkt!Här cyklade jag iväg till loppis i morse, men misstänkte att de inte öppnat än efter julen, och så var det, men då kom man i alla fall upp ur sängen i tid och kunde göra lite nytta istället :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken soluppgång! Och fynden...få men ej dumma för det. Själv håller jag på att gå igång på kokböcker från 70-talet.

    SvaraRadera