11 november 2012

Rörelse


Temat på veckans fototriss är "Rörelse". Jag såg framför mig ett härligt inlägg med katter i motljus springandes i höstlöven.  Ett motiv som visade sig var näst intill omöjligt att få till! Med dagens höstruskväder är katterna allt annat än i rörelse. De tillbringar dagen sovandes i närmsta soffa, så att få dem att skutta runt ibland löven  insåg jag var omöjligt.
Det var då det slog mig - en rörelse kan ju också vara något man är aktiv i, ett intresse. Och retrointresserad som jag är, bestämde jag mig att slå ett slag för loppisrörelsen!
Loppisturerna-det ultimata tidsfördrivet i trängseln bland loppisborden eller bland dammiga hyllor i någon lada full av "bråte". Och sedan känslan när man kommer hem och får packa upp allting man köpt... Någon som känner igen sig?
Jag har alltid för vana att ta ett kort på allt jag släpat hem innan man ska försöka tränga in det i redan fyllda skåp och hyllor.
Därför får min triss bli bilder från tre loppisrundor. Galenskap eller ej? Kul är det iallafall!  





6 kommentarer:

  1. Precis: detta kan också vara just rörelse :-)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på dina fynd!
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Bra tolkat och trissat.

    SvaraRadera
  4. Jepp precis..i det svenska språket finns det ju alltsomoftast flera betydelser..perfekt o lite annorlunda tolkning..härligt.

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du har varit i rörelse på loppissarna. Det var fina fynd du gjorde. Annorlunda triss.

    SvaraRadera
  6. Håller med dig!
    Loppisar och auktioner är jättespännande.
    Jag har börjat kolla in secondhandbutikerna ...
    Nästan varje lördag blir det ett och annat fynd, fniss, fniss!!!
    Fina bilder ...

    SvaraRadera