11 oktober 2012

Sjukt


Ett rikligt intag av glögg hjälpte inte! I onsdags morse var jag tvungen att kapitulera. Ett värkande huvud, ond hals samt lite feber gjorde det omöjligt att komma ur sängen, och att ta sig till jobbet var inte ens att tänka på! Och jag är hemma fortfarande, lite bättre, men med en huvudvärk likt en mindre jordbävning.
Har insett att det är hemmets lugna vrå som gäller imorron också, så jag har redan nu ringt och avbokat alla samtal och möten angående morgondagen. Undrar om det är kroppens sätt att säga till att det är dags att lugna ner sig lite, och det genom att fullständigt slå undan benen på mig...
Nu har jag iallafall, hög på Ipren släpat mej ner till datorn. Nåt måste jag ju göra.



I tisdags, efter jobbet var jag en sväng på Hjärta till hjärta och fynden denna dag bestod av en knippe gafflar, en glasskål ur en serie som jag har en hel del förut ur samt en brun karaff. Karaffen ska få bli vattenkaraff till skrivbordet på jobbet.

1 kommentar: