11 september 2012

En insats, någon?


Förra veckan hade jag med mig denna sköna glaslåda. Utan att riktigt veta vad man skulle ha den till.
Men, efter lite googlande så har jag förstått att det är en adventsljusstake, och att den är från Gullaskruf. Fast det hade jag ju kunnat lista ut om jag tagit på mig läsglasögonen och läst på etiketten...



Men nu har jag en undran, visst måste det saknas något i min låda? Typ någon ljusinsats eller så. Och hur ser en sådan historias ut? Någon som kan visa mig, så jag vet vad jag ska kolla efter, för hittar man en låda utan insats måste det väl också finna insatser som saknar sina lådor ute i världen, eller hur?

Psst, kolla in nya Tore Borgfliken högre upp på sidan!

5 kommentarer:

  1. Det var inte längesedan jag såg en sådan insats på google någonstans, undrar om det var forumet "precis en sån" lite osäker, men jag tror att det var som "järnband" som skulle ner i spåren.Fotot flimrade bara förbi så jag minns inte riktigt, men sök på adventslåda isi, så hittar du säkert :)

    SvaraRadera
  2. Men den är ju så fin. Vilken underbar ljusstake,

    SvaraRadera
  3. Tänka sig: jag har två gröna och en röd! Men problemet är väl att insatserna har försvunnit med åren så när jag köpte de så var det bara en som var komplett. Jag vet inte om klykan är i mässing men rel. tunn ] och så sitter det en enkel ljushållare på, för mindre ljus. 4 i rad, naturligtvis. Hoppas att du lyckas spana in några, kanske i botten av julpyntslådor, för den pryder verkligen sin plats på julbordet!

    SvaraRadera
  4. SNYGG! Har aldrig sett någon med ljus. Hoppas att vi får se din komplett.

    SvaraRadera
  5. Vad kul. Gillar vaserna och har ett par stycken men adventsljusstaken har jag inte sett förut.Hoppas du får tag i en insats före första advent!

    SvaraRadera