30 augusti 2012

Västervik


Vid helgens besök i Västervik var det loppis på torget på lördagen. Dit styrde jag naturligtvis kosan. Nu var inte utbudet av fynd så jättestort, men en dam som sålde gamla dukar fångade mitt intresse. Med mig därifrån hade jag ett gäng juldukar i härlig retrostil.
Och juldukar behövde jag ju verkligen...



På ett bord en bit därifrån tyckte jag mig skymta en VIT plåtbricka i en bekant design. Och vilken, lycka, jag hade sett rätt. Ni som kikar in här emellanåt vet ju vad det betyder...



Jo, att nu har jag NIO olika färger!

3 kommentarer:

  1. Oj, hur många färger finns det egentligen? Vad kul att ha så många!

    SvaraRadera
  2. Himla kul bricksamling. Jag har lyckats komma över min första nu, den gula.Dukarna känner jag igen, har nog minst tre av dom. Och visst behöver man fler ;-)

    SvaraRadera
  3. Va roligt att få se hur många olika färger det finns. Jag äger en mörkare blå. En rosa hade varit fantastiskt att hitta :)

    SvaraRadera