24 augusti 2012

Vad är det som är så speciellt med fredagar?

Ja, vad är det som är så speciellt med fredagar? Jag vet inte, men  infinner det sig inte en säregen känsla på just på fredagar som inte dyker upp någon annan dag i veckan? Harmoni och tillfredsställelse. Och den känslan finns redan på morgonen när man vaknar. På jobbet brukar jag uträtta bra saker på fredagar, tar tag i "surdegarna", stryker sak efter sak på att-göra-listan. Det är skönt, då känner man sig ännu mer nöjd när man går hem för dagen och tar helg.
Och tänk vilken bra fredag det blev för mitt i alla lönesamtal (30 stycken som ska vara färdiga i mitten på nästa vecka) hann jag faktiskt med ett loppisbesök på fikarasten!
Och här är fynden:



Två glas/efterrättsskålar. Vad är det de heter? Jag vet det, men det har alldeles fallit bort ur minnet. Jag har en brun sedan tidigare. Snygga är de iallafall. Och tio kronor styck är ju inget  pris att bråka om, eller hur?



En väggplatta i keramik (hur många har jag egentligen?) med två förälskade(?) katter. Tavlan är från Normans och påminner om en del andra grejor som jag har sedan tidigare... Den kommer att passa jättebra i vardagsrummet. Jag håller förresten på att greja om lite i bloggen. Tänkte ha flikar med det som jag samlar allra mest på. Då kommer en av flikarna att heta just Norrmans. Och en Tore Borg-flik blir det också garanterat.



Tre feta fåglar på en gren. Ytterligare en keramiktavla, vad förvånande! Denna är från Ninnie keramik.



En ryamatta hann jag få med mig också innan det var dags att styra kosan mot arbetet igen. Var jag ska ha den? Ingen aning! På golvet kanske.

4 kommentarer:

  1. Finfina fredagsfynd minsann! Gillar verkligen keramiktavlorna.

    SvaraRadera
  2. Älskar fredagar! Är det inte Reijmyres Puck förresten.

    SvaraRadera
  3. Superfina skålar! Roligt att ha en av varje färg :) Vissa vill ha allt i samma färg, eller med en och samma dekor. Jag kan tycka att det blir absolut snyggast när man blandar samma modell men olika färger/dekorer :)

    SvaraRadera
  4. Hej Ann-Charlotte!
    Jag är redaktör för tidningen Hus & Hem Retro och undrar om du skulle vilja vara med som ett "bloggvykort" i vårt nästa nummer?
    Viveca
    viveca.carlsson(at)formapg.se

    SvaraRadera