7 augusti 2012

Fotöljens nya kläder


Inte för att jag vill skryta eller på något sätt framhäva min förträfflighet. Men jag har upptäckt att jag är grym på att klä om möbler. Jag, min nyservade symaskin och häftpistolen - en oslagbar kombination!
Eller vad säger ni om fotöljen, omklädd i samma tyg som matsalsstolarna?



Innan omklädning

Och efter!
Men det är klart, skulle mitt arbete granskas av en tapetserare skulle jag kanske inte få godkänt. Jag har ingen aning om jag gör på "rätt" sätt.
Kanske skulle man gå en kurs till hösten, och lära sig det på riktigt...

4 kommentarer:

  1. Det ser rigtig godt ud! Det vil jeg gøre ved min stol der pt. bare står med slidt grønt stof :)

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig, ser suveränt bra ut!

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut och era nya matrumsmöbler var också snygga.

    SvaraRadera
  4. Ser superbra ut. Låter som du hittat ett intresse till så anmäl dig på en kurs. Bara för att det är så himla kul att gå på kurs är ett bra skäl...det ser ju nämligen inte ut som du behöver kursa egentligen...

    SvaraRadera