22 augusti 2012

Dagens små fynd


Åkte iväg en sväng in till Linköping idag för att hämta mina terminalglasögon som legat färdiga hos optikern alldeles för länge. Jäktad var jag, men hade dock inte så bråttom att jag inte hann med ett snabbt besök på Erikshjälpen.


En saftkanna i Rörstrandsservisen Anemon. Passar bra till allt det bruna som finns i köksskåpen här hemma.


Denna magnifika tyska kruka fångade direkt mitt intresse. Klart att den skulle med hem! Som ni ser så står det rumtopf på den och det är en slags efterrätt från tyskland. Man blandar bär och frukt med rom och socker, sen får det stå och mogna till sig i ett antal veckor, man kan fylla på efterhand man plockar mer bär.
Vad jag är lite fundersam över är storleken på urnan, den rymmer säkert 5 liter, blir kopiösa mängder efterrätt... 


Ett fat märkt Figgjo Flint. Snygg färg och form och säkert väldigt användbart. Värt 14 kronor eller hur?



Även en ryakudde åkte ner i kundkorgen, de får man aldrig för många av, resonerade jag.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att också du gillar rya-kuddar. Den var ju jättefin. Jag har också ett antal hemma i sofforna.

    SvaraRadera
  2. På något sätt lyckas man alltid hitta tid för ett loppisbesök. ;)
    Det norska fatet tillhör serien Tor Viking, jättesöt dekor!

    SvaraRadera