25 mars 2012

Ett lampfynd o lite till



Varit på loppis i Linköpings konserthus idag. Hittade som vanligt lite smått o gott. 
En snygg fönsterlampa, en skål (har flera vaser i samma serie), påskljusstakar, ett Stinafat och en Tore Borguggla.
Jag samlar på Stinaservisen til min dotter Stina, har samlat sedan i somras och hittills har vi detta fat och en kaffekopp, så det går undan vill jag lova!


Åh, jag älskar verkligen Tore Borgs djurfigurer! Ugglan hade jag inte tidigare, så att den skulle få följa med hem var ganska givet.  


Den fann sig genast tillrätta på stringhyllan, och började glatt samspråka med rådjuret.



Den här fönsterlampan var ett riktigt fynd tycker jag. För visst var den värd de fyrtio kronor jag fick betala?
Jag har förresten sett att det är ny utmaning, att visa just lampor.
I höstas gjorde jag ett lampinlägg med mina snyggaste ljuskällor, jag är helt enkelt lite bekväm och länkar till detta:
Sen kanske det kommer till någon mer i ett annat inlägg i veckan. Jag vill ju bla visa denna nya på plats i fönstret.

2 kommentarer:

  1. Fönsterlampan är jättefin och väl värd sina fyrtio kronor!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till den lilla ugglan, den är ju hur söt som helst! :)

    SvaraRadera