19 januari 2012

Trolltider



Hittade mina troll hema hos mama och pappa för en tid sedan. Det är himla lät att bli nostalgisk över saker man själv lekt med. Naturligtvis fick de följa med hem, hela bunten!
 

Ett av dem är jättestort, å vad glad jag var när jag fick den kommer jag ihåg.


Jag tycker att de gör sig riktigt bra i stringhyllan bland de lite "finare" fynden. Vänta bara, om några år kommer 70-talstrollen vara värda mycket pengar, tro mig!
Jag vet att jag har en smurfsamling liggandes nånstans i källaren. Kanske ska jag leta fram den också...

4 kommentarer:

  1. smurfsamlingen kostar nog pengar snarare i tidsrymd, än trollen! vissa smurfar är väl riktigt dyra redan, har jag för mig? jag är för ung för smurfar, de hade min syster som är född -76. jag hade troll och my little pony.. och sindydockor! jag är född -83.

    SvaraRadera
  2. Dessa lyckotroll har ju varit populära som leksaker i många år och en del av de äldre kostar säkert en liten slant numera men jag har aldrig lyckats förstå hur man daterar dem. Detsamma gäller smurfar och PEZ figurer. Hoppas att du får svar från nån som kan datera...

    SvaraRadera
  3. När jag var liten hade en kompis ett sånt troll som du med grått hår och jag var såå avundsjuk! Jag hade samma som du annars, rött och orange hår :)(De äldsta trollen har en mer gråaktig hudton som är i mjukare gummi och ingen "kulle" under håret, utan platt huvud och så är det äkta pälshår)

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog också ett eller annat troll. Min mamma som är en riktig hamster kan nog ha nåt kvar i sina gömmor

    SvaraRadera