13 oktober 2011

Lite nytt



Dåligt med loppisar nu, men var på besök i residensstaden idag, och det brukar alltid mynna ut i ett loppisbesök på hemvägen. Idag var inget undantag. Och som vanligt gick inte fru Åkesson tomhänt därifrån...


Ett jättestort och maffigt uppläggningsfat märkt "Terra" från Gefle. Jag tyckte att det var skitsnyggt, och kommer nog att få mycket användning för det.


En brun ljuslykta från Gabriel! Jag vet, jag borde söka för det... Men just den här storleken hade jag faktiskt inte, och då bara måste man ju köpa den, eller hur?


Två 70-talskarotter/uppläggningsfat. Jag har redan en i samma serie som den stora, fast i avlång variant.


En till Fisher-fisk. Märk väl att jag har tre stycken nu, och alla vet ju vad det är, eller hur? Just det, en samling. Och då undrar jag, hur kom det sig att jag började samla på fula, blåa fiskar? Jag vet inte, och det skrämmer mig...

















Det är extra kul när man får saker av snälla kompisar. Som den här smöraskbehållaren. Matchar servettstället som står i köket, tack Anki!

2 kommentarer:

  1. Skönt att man kan skicka kommentarer igen.
    Jag hade absolut köpt Gabriellyktan jag med men visst blir man nästan lite rädd ibland över vad man samlar på sej :-)

    SvaraRadera
  2. Fint fat från Gefle. Om du någon gång får för dig att sälja det så tveka inte att kontakta mig ;)

    SvaraRadera