23 september 2011

Teak, plåt och lite glas


Teakbrickor kan man inte få för många av, eller hur. Den smala längst fram hittade jag idag. Setet framför köpte jag för en tid sedan, och det gillar jag verkligen, det är verkligen dekorativt att ha på bordet.


Glasskålar med teakunderlägg. Också väldigt användbart och snyggt. Tycker jag. Den till höger med blått träunderlägg köpte jag idag.


Har ni några konstiga , lite "skämsiga" samlingar i era gömmor? Det har jag, för visst är det lite skruvat att samla på plåtbrickor med handtag i olika färger? Fast jag tycker de är skitsnygga, och använder dem flitigt. Den bruna är snyggast, enligt mig. Samligen är inte komplett, jag VET att de finns i flera färger, så jakten fortsätter...
  

När jag ändå är i farten kan jag ju slänga med några plåtgrejor till. Det är inte klokt vad mycket man har i skåpen, jag förstår inte hur det kan bli så...Den fyrkantiga röda brickan hade jag tom glömt bort att jag hade. Servettstället är för övrigt en klar favorit. Det är ju brunt...

5 kommentarer:

  1. Gu, va snygg den största teakbrickan är.Sen tycker jag inte att man ska ha nån skämsig samling. Var och en samlar det som man gillar... Och du är inte ensam.. Jag gillar oxå plåtfaten!!

    SvaraRadera
  2. Khina: Nej, jag skäms inte, det är mest resten av familjen som tycker jag är tossig. Men jag vet att de älskar mig ändå!

    SvaraRadera
  3. Jodå, samlingar har man i sina skåp och lådor:)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också plåtbrickor. Eller brickor överhuvudtaget...har nog men köper ändå flera om jag hittar...

    SvaraRadera
  5. Jag låter heller aldrig en fin bricka till bra pris stå kvar på loppisen. Till mitt försvar brukar jag säga att dom inte är så skrymmande.
    Att man sen aldrig hinner använda alla är ju en annan sak...

    SvaraRadera