18 september 2011

Ja, inte lider jag brist på bruna ljuslyktor iallafall!


Samlade ihop alla ljuslyktorna för diskning, de har mest stått och samlat damm i sommar och började anta en lätt grå , luden nyans. Men nu när det är mörkt på kvällarna igen så vill man tända dem. Men att jag hade så många... Tänker inte riktigt på det när de står utspridda. Och det här är inte alla, det finns fler som ligger undanpackade.  Och känner jag mig själv rätt så lär jag köpa fler, de är så himla läckra när de lyser. 


Så här blev det med lampan i köket. Jag tyckte att det blev snyggt, den passade bra där. På bordet ligger katten Puzzel, som ser det som var katts rättighet att ligga på köksbordet och tvätta pälsen.



Här är hon från sin "rätta" sida. Visst är hon fin?

4 kommentarer:

  1. Och jag som tyckte jag hade många av dom lyktorna, rensade t o m bort någon modell jag gillade lite mindre...dumt ser jag nu för dom är så roliga ihop och när dom är tända blir det superfint.
    Vilken tur du fick igenom att hänga upp fina lampan :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken samling du fått ihop, imponerande! :) Och Puzzel var en riktig skönhet!

    SvaraRadera
  3. OJ, vilken samling! Jag gillar verkligen, verkligen de där lyktorna. De ser inte ut som så mycket för världen en och en (lite halvfula till och med), men så fort man ställer några tillsammans och tänder ljus i dem så blir det väldigt effektfullt och toksnyggt. Nu har jag visserligen bara fyra stycken, men det är fint det också :)

    SvaraRadera
  4. Vilken samling! Imponerad. Jag samlar själv på lyktorna med hålen i. Bor i Timmernabben där Gabriel ligger, men har inte så många som du.

    SvaraRadera