12 augusti 2011

Ljuslykta eller rymdfarkost?

 
  
Igår gjorde jag ett JÄTTE-fynd i dubbel bemärkelse. Utökade min Gabrielsamling med denna magnifika lykta. Den är enorm, visste inte ens att de gjordes så stora.


Man ser det bättre när den står bredvid de andra lyktorna som ser ut som lilleputtar bredvid. Men jag tycker att den är läcker, det ser ut som att en rymdfarkost har landat på vardagsrumsbordet!


En vacker ishink med trähandtag. Det hade jag ingen förut, så den fick också följa med hem. 

3 kommentarer:

  1. De där ljuslycktorna känner jag igen, det var länge sedan jag såg dem. Snygga.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ju dina lyktor och har heller aldrig sett en sån stor förut, och på ett par år har jag nog inte hittat en enda överhuvudtaget.
    Tror dom bor hos dej allihop numera :-)

    SvaraRadera
  3. Hej, Hittat din blogg av en händelse,. kul att du åker på loppis i Vimmerby!får komma förbi min loppis o antikbod/ar när vi öppnar igen i vår! Har en likadan rymdfarkost som din fast gul inuti,o vänder man den upponed så blir det en vas!? hur som helst så letar ja också efter fler,o röda.. Mvh Veronica

    SvaraRadera