15 juli 2011

Senaste veckans "skörd".


En vecka har förflutit av semestern och har bla resulterat i ett och annat loppisbesök. Det skrivs ju just nu mycket om loppmarknader i alla tidningar, det har blivit inne att gå på loppis. Detta resulterar i sin tur till att priserna stiger, man vill ha ut mer för sina saker. Det blir svårare att pruta. Det retar mig lite :(  




Fat från Uppsala-Ekeby. Tyvärr vet jag inte vad det heter, men det kanske någon kan hjälpa mig med?
Snyggt är det iallafall, och praktisk storlek.




Kartong som man genast blir nyfiken på vad det kan vara i, eller hur?




Två små skålar med tillhörande gafflar. Förmodligen aldrig ens uppackade från förpackningen. Synd. Eftersom jag inte vet varför jag egentligen köpte dem (jag behöver själv inte en endaste glasskål till) så får de ligga i ungarnas flyttahemifrånkista så länge. Däri lägger jag fina grejor som jag inte själv behöver, men som jag inte kan låta bli att köpa. Så kommer de förhoppningsvis till nytta så småningom.




En liten skål från Gabriel tror jag att det är.




Kanna från Uppsala-Ekeby. Läcker färg.




Vid ett loppisstånd på en marknad vi var på hittade jag dessa bestick. 90 kronor tyckte jag var ett bra pris på till synes helt oanvända bestick med backelitskaft. Och dessutom med förpackningen kvar :)



I veckan var vi på en loppis ute på landet ett par mil från där vi bor. Det är tydligen loppis där en gång per år. Jag har aldrig varit där förut och kanske var det också enda gången jag besöker den. Det var nämligen så fullknökat av folk så det gick knappt att ta sig fram i lokalen! Och till råga på allt fanns där mest bara en massa skit, i mina ögon alltså. Nåväl, tomhänt kan man ju inte komma hem, jag köpte en liten skål från Uppsala-Ekeby och en kanna, som jag inte vet varifrån den kommer. Kanske någon annan som vet? Jag tycker om dekoren och har redan ett stort uppläggningsfat i samma serie.


1 kommentar:

  1. Tack för din goa kommentar......, nu kunde jag ju hitta till dig och få chansen att spana på dina roliga fynd.;) Bakelitbesticken är jag superavundsjuk på. Kram Helena

    SvaraRadera